Rosacea

wees er op tijd bij

Rosacea: vroeg behandelen is belangrijk

Rosacea is een huidaandoening die opvalt door vurige, vlekkerige roodheid in het gezicht. Sommige symptomen lijken op acne, maar bij hier gaat het om iets heel anders, waarvan de echte oorzaak overigens nog steeds niet duidelijk is. Rosacea begint met verwijde en gesprongen vaatjes. In dit stadium kan de huidtherapeut grotere huidschade voorkomen. In een volgend stadium gaat de huid ontsteken en worden rode bultjes en puistjes zichtbaar. Ook kan de huid gaan zwellen, vooral op de wangen en de neus.

Levensstijl kan rosacea verergeren

Bepaalde factoren en leefgewoonten hebben invloed op rosacea. We adviseren dan ook altijd om hiermee rekening te houden en uw levensstijl zoveel mogelijk aan te passen:

• uv-straling
  • alcoholgebruik
  • sterk gekruide voeding
  • medicatie (vaatverwijders)
  • opvliegers in de overgang

Wat doet de huidtherapeut?

De huidtherapeut is opgeleid om deze aandoening te onderscheiden van aandoeningen die erop lijken, zoals acne, huidlupus en vormen van eczeem. Ook kan ze de verschillende stadia van rosacea goed herkennen en de aanpak erop afstellen. Vroege diagnose en behandeling is belangrijk om grotere huidschade te beperken en natuurlijk liefst voorkomen.

Lycogel voor camouflage van rosacea

Rosacea kan zorgen voor onzekerheid en zelfs psychische problemen. Dan is het soms fijn als de heftige roodheid minder zichtbaar kan worden gemaakt. Dat is mogelijk met Lycogel, een kleurcorrigerende camouflagecrème, oorspronkelijk gebruikt door cosmetische artsen en dermatologen. Lycogel laat de huid gewoon ademen, waardoor het herstelproces na een behandeling niet wordt verstoord. Bij rosacea werkt Lycogel extra goed omdat het ook de huid verzorgt en ontstekingen en vurigheid vermindert. Verder bevat het een hoge SPF, factor 30, waardoor het de huid beschermt tegen de zon.

Onze rosacea behandelingen

Laser therapie

Een effectieve techniek om donkere haren snel te reduceren. Het licht wordt geabsorbeerd door het pigment dat zich in het haarzakje bevindt, waardoor het haarzakje wordt vernietigd en haarvormende cellen beschadigen.

Lichttherapie

Rood lichttherapie wordt toegepast voor herstel van de huid of voor effectieve behandeling van acne of huidverjonging.

Camouflage therapie

Om storende huiddelen minder te laten opvallen, gebruikt Huidkliniek Linskens veegvast en waterafstotende camouflageproducten die optimale dekking geven wanneer u dat nodig heeft.

Microneedling

Met uiterst fijne naaldjes worden vibrerend verticale openingetjes in de huid aangebracht. Goed gedoseerd, onzichtbaar en precies genoeg om het eigen herstelvermogen van de huid op een natuurlijke manier te prikkelen.

Orthomoleculaire therapie

De therapie richt zich op preventie van ziekte en het verbeteren van de gezondheid door het opstellen van een evenwichtig voedingspatroon.