Acne littekens

behandel acne op tijd

Soms ontstaan bij acne zulke diepe ontstekingen dat de normale wondgenezing wordt verstoord. Het bindweefsel in de huid raakt beschadigd en daardoor vormt zich een litteken. Vaak zien deze littekens eruit als een kuiltje in de huid, soms juist als een bultje. De diepte of hoogte van acne-littekens kan variëren; de kleur wijkt meestal wat af van de huid eromheen.

Voorkomen van acne-littekens

Acne-littekens kunnen ontstaan uit alle vormen van acne, maar diepe ontstekingen geven de grootste kans hierop. Ook krabben en knijpen, hoe verleidelijk ook, kunnen littekens veroorzaken. Met de juiste therapie voorkomt u misschien littekens, dus wees er op tijd bij! Want hoe langer de acne onbehandeld blijft, hoe groter het risico op blijvende beschadiging. Het klopt wel dat acne meestal vanzelf overgaat, maar littekens niet…

Behandeling van acne-littekens en restacne

Huidkliniek Linskens past verschillende methoden toe die acne-littekens minder zichtbaar kunnen maken. De keuze hangt af van uw huidtype en de diepte van de littekens. Heeft u nog last van restacne? Dan nemen we dat mee in het behandelplan. Tijdens het eerste consult bespreekt de huidtherapeut met u de meest geschikte behandelmethode.

Onze acne litteken behandelingen

Micro dermabrasie

Een mechanische peeling met zuivere micro quartz kristallen. Hiermee wordt de huid als het ware gezandstraald, waardoor cel vernieuwing ontstaat.

Peelings

Huidkliniek Linskens biedt verschillende peelings van mild tot dieper in de huid.

Microneedling

Met uiterst fijne naaldjes worden vibrerend verticale openingetjes in de huid aangebracht. Goed gedoseerd, onzichtbaar en precies genoeg om het eigen herstelvermogen van de huid op een natuurlijke manier te prikkelen.