Rood-/Blauwlichttherapie

Lichttherapie voor een gezonde huid

Led-licht heeft verrassende eigenschappen die zeer effectief zijn bij huidtherapie. Hiervoor gebruiken we bij Huidkliniek Linskens twee typen ledlampen die specifieke huidprocessen stimuleren: de Omnilux Blue (blauw) en de Omnilux Revive (rood).

Blauw licht tegen acne

Blauwlichttherapie zetten we in voor de behandeling van acne. Deze kleur led-licht neutraliseert de bacterie die acne veroorzaakt en kan daarmee de vorming van nieuwe ontstekingen voorkomen.

Rood licht voor huidgenezing

Roodlichttherapie stimuleert de groei van nieuwe huidcellen en van collageen, en werkt ontstekingsremmend. Door dit op precies de juiste momenten toe te passen, kan het herstel van beschadigd huidweefsel versneld worden. Het resultaat van de genezing is hierdoor ook mooier. Daarnaast is roodlichttherapie een goed middel voor het bereiken van algehele huidverbetering.

Wij passen roodlichttherapie onder meer toe bij:

Aantal behandelingen

Het aantal behandelingen hangt af van de klacht waarmee u bij ons komt. Dit bespreekt de huidtherapeut met u tijdens het eerste consult. Gemiddeld starten we met een kuur van 10 behandelingen, met een frequentie van 2x per week. Daarna wordt de behandeling afgebouwd naar uiteindelijk 1x per 4 tot 12 weken. Bij acne is de aanpak anders en combineren we de lichttherapie meestal met de andere acnebehandelingen.

Onze rood-/blauwlichttherapie behandelingen

Lichttherapie

Rood lichttherapie wordt toegepast voor herstel van de huid of voor effectieve behandeling van acne of huidverjonging.