Peelings

Peeling als effectieve huidtherapie

Huidkliniek Linskens biedt diverse vormen van peeling aan, van mild tot dieper in de huid. Een effectieve huidbehandeling bij onder meer acne, pigmentvlekken, chronische roodheid en huidveroudering. Uw huidtherapeut bepaalt welk type voor uw huid het meest geschikt is.

Fruitzuur-peeling

Fruitzuur-peelings stimuleren versnelde cel-aanmaak in de bovenste huidlaag, door het oplossen van dode huidcellen. De producten die wij hiervoor gebruiken, bevatten milde en werkzame bestanddelen als melkzuur, appelzuur, glycolzuur en wijnsteenzuur. Fruitzuur-peelings geven een uitstekend resultaat bij acne, pigmentvlekken en een grove huidstructuur. Ze passen ook goed in behandelingen die gericht zijn op huidverbetering.

pHformula peeling

De peelings van pHformula laten de bovenste huidlaag beheerst afschilferen. Dit zet ook diepere huidlagen aan tot celvernieuwing. Extreme vervelling wordt hiermee voorkomen, terwijl de huid wel maximaal wordt gevoed met actieve ingrediënten. Wel de lusten, niet de lasten!

pHformula bij acne

De A.C.N.E. Solutions bevatten een uitgekiende combinatie van werkstoffen die de veroorzakers van acne aanpakken: talgvorming, verhoorning en bacterievorming. Dit vermindert de zichtbare en meest hinderlijke symptomen van acne, zoals mee-eters, onderhuidse ontstekingen en puistjes.

pHformula bij huidveroudering

DE A.G.E. Solutions zijn erop gericht de kenmerkende symptomen van huidveroudering te reduceren, zoals pigmentverandering, doffe huid, oppervlakkige en mediumdiepe expressierimpels en huidschade door uv-straling.

pHformula bij pigmentvlekken

De specifieke peeling voor pigmentvlekken stimuleert de natuurlijke afstoot van pigmentcellen. Het remt de opstapeling van pigment in de bovenste huidlaag, zonder de huid te irriteren. Dit heeft een verhelderende werking.

pHformula bij chronische roodheid

Een peeling die rosacea en couperose vermindert? Het klinkt misschien onwaarschijnlijk, maar pHformula doet dit. Dankzij een krachtige combinatie van doelgerichte werkstoffen, met antibacteriële eigenschappen.

Jessner peeling

Deze intensievere peeling wordt vaak gebruikt bij de behandeling van zwaardere acne. Het kalmeert bestaande ontstekingen en voorkomt vorming van nieuwe puistjes. De Jessner peeling is opgebouwd uit drie natuurlijke componenten: salicylzuur (remt ontstekingen en bacteriën), melkzuur (vermindert pigmentvlekken) en Resorcinol (verwijdert dode huidcellen, vet en vuil). Het resultaat is een zuivere huid met een regelmatige textuur. Ook reduceert het lijntjes en fijne rimpels.

TCA peeling

Als uw huid een echt krachtige boost nodig heeft, brengt een TCA peeling redding. Deze wake-upcall is gebaseerd op trichloorazijnzuur en dringt diep door in de huid. TCA peelings worden succesvol ingezet voor algemene huidverbetering, huidverjonging en pigmentvlekken. Voor een optimaal resultaat gaat aan de TCA peeling vaak een aantal pHformula peeling vooraf.

Aantal peelings

Afhankelijk van de gekozen behandeling is het interval tussen de peelings minimaal 2 en maximaal 6 weken. Een kuurbehandeling van 4 tot 6 peelings heeft het meeste effect. De huid wordt sterker en de peeling wordt steeds een stukje intensiever. Als het maximale resultaat is bereikt, wordt de frequentie afgebouwd. We stappen dan over op onderhoudsbehandelingen, 1x per 6 weken of tenminste 4x per jaar, ook weer afhankelijk van het type peeling.

Productadvies als ondersteuning

Naast de peelings wordt ook vaak een productadvies gegeven om het herstel van de huid te versnellen, de huid gezond te houden en toekomstige huidbeschadigingen te voorkomen. Enkele producten zijn hoog geconcentreerd met dezelfde werkstoffen als in de peeling verwerkt zijn. Zo wordt de huid thuis ook sterk onderhouden. Uw huidtherapeut geeft u hierover advies tijdens het consult en de behandelingen

Tarieven peelings

Tijdens het eerste consult bespreken wij ook de tarieven met u. Aan de hand van dit consult stellen we een persoonlijk behandelplan op. Uw wensen en verwachtingen nemen we daarin natuurlijk mee.

Vergoeding peelings

In de polisvoorwaarden van uw ziektekostenverzekering ziet u of u recht heeft op vergoeding van deze behandelingen. Heeft u een aanvullende zorgverzekering, dan worden acnebehandelingen (grotendeels) vergoed. Vraag bij twijfel altijd na bij uw zorgverzekeraar.

Onze peelings behandelingen

AC Peeling

De AC peeling werkt met azelaïnezuur (verdunt de hoornlaag, remt C. acnes en Staphylococcus epidermis  en remt pigmentaanmaak), druivenzuur (verdunt de hoornlaag), salicylzuur (ontstekingsremmend, vet- en eiwitsplitsend en antibacterieel) en amandelzuur (antibacteriële eigenschappen).

AGE Peeling

De AGE peeling dringt de huid op een effectieve wijze binnen, waarbij de aanmaak van collageen en elastine wordt gestimuleerd. Verder geeft het veel antioxidanten af aan de huid en helpt het met het gezond opbouwen van de opperhuid.

CR Peeling

CR peeling werkt met amandelzuur (antibacteriële eigenschappen), salicylzuur (ontstekingsremmend, vet- en eiwitsplitsend en antibacterieel), retinol (versteviging van collageen en elastine voor de vaatstructuur) en melkzuur (verdunt de hoornlaag en hydraterend).

Fruitzuur Peeling

De peeling geeft een versnelde afschilvering van de huid en verbetert de doorbloeding, waardoor er een versnelde aanmaak van nieuwe cellen ontstaat. Deze peeling werkt oppervlakkig in de huid.

Jessner Peeling

Jessner peeling werkt met salicylzuur (ontstekingsremmend, talg oplossend en antibacterieel), melkzuur (remt pigmentaanmaak, verdunt de hoornlaag en is hydraterend) en resorcinol (verdunt heel sterk de hoornlaag en lost talg op). Deze middeldiepe peeling werkt heel sterk en diep door in de huid. Deze behandeling wordt uitgevoerd vanaf medio september tot medio mei.

TCA Peeling

Deze diepte peeling is gebaseerd op trichloorazijnzuur. Dit zuur verbetert de structuur van de huid doordat het de bovenste laag van de opperhuid tijdelijk verwijdert en daardoor de celdeling van de huid stimuleert. Deze behandeling wordt uitgevoerd vanaf medio september tot medio mei.