Last van droge handen?

Nu het corona virus de samenleving in zijn greep heeft en de gemoederen flink bezig houdt hebben wij met zijn allen de taak het virus zo min mogelijk te laten verspreiden. Wij hebben daar allemaal ons steentje aan bij te dragen en er wordt veel van ons gevraagd zoals;

• regelmatig handen wassen met water en zeep
  • sociale afstand houden van 1,5 meter
  • niezen en hoesten in de elleboog
  • zo veel mogelijk thuiswerken
  • etc.

Wij zijn massaal onze handen vaker aan het wassen met water en zeep, merkt de waterschappen laatst op want er ontstond laatst zelfs een overdruk toen minister president Rutte een toespraak hield en wij allemaal aan het kijken waren.

Waarschijnlijk heeft u al gemerkt dat door het veelvuldig handen wassen de huid er flink onder te lijden heeft. Hoe kan dit nu?!
De huid heeft een natuurlijke beschermlaag, ook wel zuurmantel genoemd, hierin leven vele goede bacteriën en huidvetten die ons beschermen tegen invloeden van buitenaf. Wanneer deze laag er steeds afgewassen wordt kan deze natuurlijke bescherming niet goed meer functioneren en verliest de huid vocht. Wat u merkt is dat de huid droog wordt en soms zelfs kan openbarsten met kloven tot gevolg, wat zeer pijnlijk kan zijn!

Als huidtherapeut wassen en desinfecteren wij altijd al veelvuldig onze handen en weten als geen ander hoe onze huid er onder te lijden heeft.

Ons advies is om na het wassen van de handen altijd de huid weer te hervetten met handcrème. Nu hoor ik u denken “Heel leuk maar welk merk is het dan goed, er is immers zoveel verkrijgbaar!”.
In onze praktijk hebben wij 2 soorten handcrème waar wij ontzettend tevreden over zijn, namelijk;

• Cicaplast handcrème van La Roche-Posay
    Deze handcrème kalmeert, verzacht en beschermt de zuurmantel. Door 4% Niacinamide en 30% glycerine heeft het een aangename structuur, trekt het snel in en is niet vet of plakkerig. Niacinamide verzacht en kalmeert de huid.
  • H.A.N.D Perfection cream van PhFormula
    Is het u weleens opgevallen dat huidveroudering vaak zichtbaar is door pigmentvlekjes en een dunnere rimpelige huid? Dit komt doordat de handen veelvuldig blootgesteld worden aan UV straling ÉN vaak vergeten worden om in te smeren met een anti-zonnebrandcrème. Deze handcrème zorgt voor een zachte, gladde en goed gehydrateerde huid. Daarnaast verminderd het de zichtbare tekenen van huidveroudering. Belangrijkste ingrediënten zijn:
    Niacinamide, zoethoutextract, Sint Janskruidolie, Paardekastanje, Olijfolie, zonnebloemolie, vitamine E, Ammoniumlactaat.

Ook tijdens deze moeilijke periode staan wij voor u klaar! Wilt u een product komen ophalen laat het ons dan weten via de email dit om zo min mogelijk mensen in dezelfde ruimte te hebben en om te voorkomen dat u voor een gesloten deur staat. Vanwege de corona uitbraak hebben wij aangepaste openingstijden.

Wees lief voor uw lichaam en huid u heeft er maar 1!