Update en maatregelen ivm Coronavirus

De afgelopen dagen is er veel gebeurd in ons land om de verspreiding van het corona virus te beperken. Sociaal contact moet vermeden worden. Voor alle huidtherapeuten en huidtherapiepraktijen geldt nog steeds dat zij de landelijke overheidsmaatregelen, de richtlijnen van het RIVM en de GGD dienen te volgen. Onze beroepsvereniging, Nederlandse Vereniging van Huidtherapie (NVH), heeft overleg gehad met het RIVM. Wij vallen onder de beroepsgroepen zorg en daarmee tot de cruciale beroepsgroepen. Voor de zorg gelden daarin nog steeds de adviezen van het RIVM voor professionals en kan zorgverlening in de praktijk tot nader orde met inachtneming van de richtlijnen worden uitgevoerd. Sterker nog, er wordt aangegeven dat wij een zorgplicht hebben. Wel is het advies terughoudend te zijn met face-to-face consulten.

Huidkliniek Linskens blijft geopend
Wij hebben besloten de kliniek open te houden voor cruciale zorg. Ook kunnen we cliënten behandelen die het coronavirus al hebben gehad en 24 uur zijn hersteld. Wij werken voorlopig op afspraak, waardoor onze openingstijden kunnen afwijken.

Wij vragen u ruim van te voren af te melden, wanneer u niet wilt komen om sociale contacten te vermijden. Tevens worden er geen kosten in rekening gebracht wanneer u zich af meldt wegens symptomen van het coronavirus. Het gaat dan om neusverkoudheid of hoesten, keelpijn en/of koorts. Wij brengen wel kosten in rekening van niet nagekomen afspraken zonder afmelding.

Producten
Het afhalen van producten is mogelijk. Stuur ons een e-mail (info@huidklinieklinskens.nl) of spreek de voicemail in, wij bellen zo snel als mogelijk terug om hiervoor een afspraak te maken. Vanuit de leverancier van pH Formula kunnen producten per post verstuurd worden, wel worden hier verzendkosten voor gevraagd. Wilt u hier graag gebruik van maken, stuur ons dan een e-mail en geef hierin aan welke producten u graag geleverd ziet.

Wanneer u in een behandeltraject zit voor huidverbetering (denk o.a. aan therapie tegen huidveroudering, pigment, acne en rosacea) is het belangrijk om in ieder geval de producten te blijven gebruiken!

Onze therapeuten
Wij willen zo eerlijk en open mogelijk blijven, daarom geven wij aan hoe het er voor staat:

• als werkgevers hebben wij Nikita de mogelijkheid gegeven om thuis te blijven. Zij is niet ziek, maar kiest wegens omstandigheden om niet te werken en dit respecteren wij.
  • Britta en Natasja zijn gezond. Onze directe gezinsleden vermijden sociale contacten. Voor zover wij weten, hebben we geen contact gehad met zieke mensen en we vertonen geen ziekteverschijnselen.

Hygiëne maatregelen
Uiteraard nemen wij het hygiëne protocol van onze beroepsvereniging altijd serieus. Waar we nu extra nadruk op leggen, zijn de volgende richtlijnen:

• Geen handen schudden met cliënten
  • Vragen of de cliënt in aanraking is geweest met zieke mensen
  • Na elke aanraking aan eigen gelaat of bij cliënt zonder handschoen handen grondig reinigen volgens RIVM protocol
  • Hoesten/niezen in een tissue of gastendoek en deze direct verwijderen en handen grondig reinigen volgens RIVM protocol
  • Geen handdoek om de hals van cliënt leggen
  • Voor en na elke behandeling handen grondig reinigen volgens RIVM protocol
  • Zoveel als mogelijk afstand bewaren tussen het gezicht van de cliënt en de behandelaar
  • Juist gebruik van mondkapje
  • Na elke behandeling schoonmaken wat door gebruikt is door cliënt en behandelaar (denk ook aan kraan, deurknoppen en pinautomaat)

Wat vragen wij van u:

• Wanneer u komt, neem dan zelf een grote handdoek mee;
  • Raak in de praktijk- en wachtruimte zo min mogelijk aan;
  • Betaal zoveel mogelijk per pin;
  • Wij vragen om uw begrip wanneer wij iets uit lopen vanwege het extra reinigen;
  • Wij vragen u om lichamelijk contact te mijden met ons als therapeut en met elkaar als cliënt;
  • Wanneer u komt voor oedeemtherapie aan de armen, vragen wij om uw handen te reinigen in de praktijk direct vóór en na de behandeling;
  • Mail ons van te voren indien u alleen een product wenst af te halen, zodat wij hiervoor een afspraak kunnen inplannen;
  • Houdt u zich aan het protocol van het RIVM met betrekking tot hygiëne
  • Annuleer uw afspraak bij verkoudheid, keelklachten en/of koorts.

Ook erg belangrijk:
Neem de adviezen van het RIVM ten harte. Wij wensen iedereen een goede gezondheid en we zien jullie graag weer in de praktijk, nu of wanneer sociale contacten weer toegestaan zijn!